Monday, March 26, 2012

Turkey pursues sarcophagus at Geneva Freeport




It appears that Turkey has placed a claim on a Roman sarcophagus discovered in the Geneva Freeport (Agathe Duparc, "Un sarcophage romain saisi aux Ports francs de Genève", March 26, 2012). There is a suggestion that the sarcophagus could have been found in a cemetery in the Roman city of Perge in southern Turkey.

Phoenix Ancient Art has issued a statement through its lawyer:
"Phoenix Ancient Art SA, qui est active dans le cadre de la vente, de l’achat et de la consignation d’objets d’art, plus largement du commerce de ce type d’objets, a recours aux services – au même titre que d’autres sociétés qui poursuivent les même buts qu’elle – d’Inanna Art Services SA." 
"Monsieur Ali Aboutaam s’occupe, le plus souvent personnellement, de la vente ou de l’acquisition d’objets dans le cadre de ses attributions au sein de Phoenix Ancient Art SA. Tel a été le cas pour ce qui concerne le sarcophage que vous évoquez auprès de le Fondation Gandur." 
"Je ne suis pas autorisé à vous révéler l’identité du ou de la propriétaire du bien en question (sarcophage). Les autorités sont toutefois informées de cette question." 
"Phoenix Ancient Art SA n’est pas visée par la procédure pénale faisant suite à la dénonciation de l’Administration fédérale des douanes en relation avec le sarcophage précité."
It should be noted that the sarcophagus was found at the premises of Innana Art Services.

Will the full collecting history of the sarcophagus be released in the interest of transparency?


Bookmark and Share so Your Real Friends Know that You Know

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails